Facebook
dawniej: Wydział Technologii Żywności, Wydział Technologii Rolno-Spożywczej

photo1 photo2 photo3 photo4 photo5 photo6 photo7 photo8 photo9 photo10


Letnia Praktyka z Nestlé

środa 19.03.2014
nestleNestlé Polska S.A. planuje w 2014 roku zaprosić do udziału w „Letniej Praktyce z Nestlé” około 80 osób. Praktykanci będą mogli zdobyć doświadczenie zawodowe w biurze głównym w Warszawie  (Business Internship Program)  lub w jednym z zakładów produkcyjnych firmy (Technology Engineering Development Program).  Informacje o możliwościach rozwoju w Nestlé   studenci   mogą uzyskać   m.in. podczas 18 wydarzeń targowych z udziałem firmy, organizowanych w największych ośrodkach akademickich w Polsce.
Działania podjęte przez Nestlé wpisują się w zaplanowaną do 2016 roku [1]  (#_ftn1)  (ang. Youth Employment Initiative).
Ponad 27% badanych studentów w Polsce znajduje interesujące ich oferty staży i zatrudnienia właśnie na targach pracy[2] (#_ftn2). Nestlé jest co roku wystawcą podczas kilkunastu imprez targowych w największych ośrodkach akademickich na terenie kraju.
Większość spośród 18 wydarzeń, w których firma weźmie udział w tym roku, jest organizowanych pod nazwą „Dni Kariery” przez studencką organizację AIESEC. Nestlé Polska S.A. jest dla niej Partnerem Głównym. W trakcie Dni Kariery, w ramach Akademii Umiejętności, firma prowadzi warsztaty poświęcone ciekawym przypadkom biznesowym. Staramy się być obecni na wydarzeniach targowych w największych ośrodkach akademickich na terenie kraju, tj. w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Katowicach i oczywiście w Warszawie. Do tego zależy nam na obecności w lokalizacjach położonych najbliżej naszych zakładów produkcyjnych. Przy wyborze targów pracy kierujemy się również statystykami z poprzednich lat. Zawsze obecni jesteśmy
tam, skąd corocznie pozyskujemy największą liczbę uczestników naszego programu „Letnia Praktyka z Nestlé”.
Serdecznie zapraszamy na spotkanie i rozmowę! –   mówi Mariola Raudo, Kierownik ds. Rekrutacji i Partner Biznesowy Nestlé Polska S.A.
W ramach tegorocznych spotkań ze studentami Nestlé wzięło już udział m.in. w Absolvent Talent Days, targach pracy organizowanych przez studencki portal Absolvent.pl. Firma promowała praktyki letnie dla studentów oraz absolwentów uczelni biznesowych i technicznych. Specjaliści działu Rekrutacji Nestlé udzielali zainteresowanym informacji o przebiegu procesu rekrutacyjnego, a także praktycznych porad na temat przygotowania dokumentów aplikacyjnych. Nestlé uzyskało na czas wydarzenia status   Mentora Kariery młodych ludzi. Przewagą bezpośrednich spotkań z pracodawcą nad kontaktem on-line jest
możliwość indywidualnej rozmowy z pracownikami działu personalnego firmy. Studenci mogą wówczas zadać szereg pytań, na które nie znajdą odpowiedzi w Internecie, m.in. o to jakie kompetencje są brane pod uwagę w rekrutacji do konkretnego działu, jaka panuje atmosfera w firmie czy też jakie szanse na rozwój mają jej pracownicy. Jest to też okazja, by poznać pracowników Nestlé, którzy jeszcze kilka lat temu rozpoczynali budowanie swojej ścieżki kariery w naszej firmie od uczestnictwa w praktykach bądź stażach. Możliwość uzyskania informacji „z pierwszej ręki” i podzielenia się swoim planami z osobami bardziej doświadczonymi z pewnością przemawia na korzyść tradycyjnego, bezpośredniego kontaktu pomiędzy potencjalnym pracodawcą a przyszłymi pracownikami firmy  – dodaje  Mariola Raudo.
Nestlé Polska S.A. realizuje szereg działań w ramach współpracy ze studentami, umacniając więź pomiędzy światem biznesu i edukacji oraz wspierając rozwój talentów. Firma już od 15 lat prowadzi program praktyk i staży studenckich „Letnia Praktyka z Nestlé”: Business Internship Program przeznaczony dla studentów o profilu ekonomicznym oraz Technology Engineering Development Program dedykowany studentom uczelni technicznych. Na oba programy co roku otrzymuje blisko 3 000
aplikacji. Ponadto, Nestlé realizuje bieżącą współpracę z Biurami Karier kluczowych uczelni wyższych w Polsce za pośrednictwem swoich Ambasadorów.
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5100 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé osiągnęła 3,4 mld zł.

[1]   (#_ftnref1)   Europejska Inicjatywa Nestlé  Na Rzecz Zatrudniana Ludzi Młodych (ang.  Youth Employment Initiative) to projekt Nestlé, którego założeniem jest stworzenie możliwości podjęcia pracy lub odbycia stażu dla 20 tysięcy Europejczyków do 30. roku
życia. Połowa z nich otrzyma propozycje zatrudnienia, natomiast druga połowa oferty praktyk i staży. Inicjatywa Nestlé jest odpowiedzią na rosnące w Europie bezrobocie wśród młodych i potrwa do 2016 roku.
Nestlé ma nadzieję, że przy jej realizacji nawiąże ścisłą współpracę z agendami rządowymi, uczelniami i organizacjami samorządowymi oraz studenckimi. Liczy również na to, że udział w niej wezmą dostawcy firmy z całej Europy.
Pierwsze kroki na rynku pracy Międzynarodowe badanie studentów i absolwentów,
(http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Deloitte_PierwszeKrokiNaRynkuPracy_2013_1.pdf)
kwiecień 2013.
http://www.nestle.netpr.pl/pr/271150/nestle-mentorem-kariery-mlodych-ludzi

więcej informacji: www.nestle.netpr.pl/pr/271150/nestle-mentorem-kariery-mlodych-ludzi?token

Copyright © 2013 – Wydział Nauk o Żywności - *Zaloguj się* - Napisz do administratora stron -