Przebieg wyborów Elektorów Studenckich do
Uczelnianego Kolegium Elektorów wybierającego Rektora i Prorektorów
1. Uczelniana Komisja Wyborcza za pośrednictwem Dziekana Wydziału informuje Przewodniczącego Wydziałowej Komisji Wyborczej i Przewodniczącego Rady Wydziałowej Samorządu Studentów o liczbie elektorów studenckich wybieranych na danym wydziale.
2. Rada Wydziałowa Samorządu Studentów w porozumieniu z Wydziałową Komisją Wyborczą ustala termin zgłaszania kandydatów na elektorów studenckich oraz termin ich wyborów.
Tydzień przed terminem zgłaszania kandydatów RWSS informuje, na stronie internetowej wydziału oraz w widocznym miejscu np. na tablicy ogłoszeń, o terminie i miejscu wyborów.
Termin zgłaszania kandydatur na elektorów studenckich:
21 i 22 lutego w godz. 8-18 w pokoju nr 10.
3. Każdemu studentowi danego wydziału przysługuje możliwość zgłoszenia swojej kandydatury na elektora, jak również zgłoszenie innych kandydatów, o ile ci wyrażą zgodę na kandydowanie, z wyjątkiem osób zawieszonych w korzystaniu z praw studenta w całości lub części na podstawie prawomocnego orzeczenia Uczelnianej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów.
4. Zgłoszenie kandydata na elektora następuje poprzez wrzucenie do urny wyborczej wystawionej w pomieszczeniu Rady Wydziałowej Samorządu Studentów (można wyznaczyć inne miejsce) w terminie i czasie określonym przez Radę Wydziałową Samorządu Studentów w porozumieniu z Wydziałową Komisją Wyborczą.
5. Zgłoszenie kandydata powinno zawierać dane kandydata: imię i nazwisko, kierunek i rok studiów, nr indeksu, dane kontaktowe – numer telefonu i adres e-mail.
Zgłoszenie nie zawierające ww danych nie będzie uwzględnione.
6. Zgłoszony kandydat przekazuje Przewodniczącemu Rady Wydziałowej Samorządu Studentów swoją zgodę na kandydowanie na piśmie lub w formie elektronicznej, na co najmniej 3 dni przed wyborami
7. Wyboru elektorów spośród zgłoszonych osób dokonuje Rada Wydziałowa Samorządu Studentów, w skład której wchodzą osoby wybrane na poszczególnych latach studiów do pełnienia funkcji starosty oraz 2 członków rady każdego roku studiów.
8. O terminie zebrania wyborczego członkowie Rady Wydziałowej Samorządu Studentów (przedstawiciele studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych) muszą być powiadomieni co najmniej 7 dni przed terminem.
Zebranie Rady Wydziałowej i wybór elektorów: 27.02 w pokoju 10
9. Członkowie Rady Wydziałowej Samorządu Studentów wybierają podczas zebrania wyborczego: Przewodniczącego zebrania i trzyosobową komisję skrutacyjną.
10. Przewodniczący zebrania wyborczego i członkowie komisji skrutacyjnej nie mogą kandydować na elektorów studenckich
11. Przewodniczący zebrania prowadzi spotkanie wyborcze i odpowiada za jego przebieg.
12. Głosowanie jest tajne.
13. Wybór na elektora następuje, gdy kandydat uzyskał więcej niż połowę ważnie oddanych głosów.
14. W przypadku, gdy pierwsza tura głosowania nie wyłoniła elektorów, przeprowadza się drugą i następne tury głosowania, aż do wyłonienia elektorów. W drugiej i następnych turach głosowanie odbywa się na kandydatów, którzy uzyskali kolejno najwięcej głosów, w liczbie przewyższającej o 1 liczbę mandatów elektorskich pozostałych do obsadzenia.
15. Przewodniczący zebrania sporządza i podpisuje protokół. Protokół z zebrania podpisują także członkowie komisji skrutacyjnej. Przewodniczący zebrania przekazuje protokół Wydziałowej Komisji Wyborczej, a ta przekazuje go do Uczelnianej Komisji Wyborczej.
Opracowało
Prezydium Rady Uczelnianej Samorządu Studentów
w porozumieniu z Uczelnianą Komisją Wyborczą